Retorn mediàtic de les Finals Copa del Món Andorra: quasi 65 milions euros

Més articles

L’Aran Hostel de Salardú tanca amb èxit la seva primera temporada d’hivern

Després de l’èxit de la temporada d’hivern superant les...

Rànquing 10 estacions dels Pirineus, forfets venuts temporada 23/24

Enllestida, per desgràcia, la temporada de neu a les...

Grandvalira Resorts, Balanç temporada de neu 23/24: superen els 2 milions dies esquí

La segona temporada d’hivern amb totes les estacions d’Andorra...

Balanç temporada de neu 23/24 a Masella: fregant els 300.000 esquiadors

Ahir diumenge 14 d’abril de 2024, Masella ha finalitzat...

Compartir

Una xifra espectacular: quasi 65 milions d’euros ha estat el retorn mediàtic de les Finals de la Copa del Món a Andorra el març passat. Anem a pams!

Imatge de la presentació de les dades Copa del Món

Més de 25.000 espectadors van viure in situ les Finals de la Copa del Món d’esquí alpí que van tenir lloc als sectors de Soldeu El Tarter de Grandvalira del 13 al 19 de març. Els amants de l’esquí de competició es van apropar a les pistes Àliga i Avet per veure en acció a les estrelles del moment.

Però l’impuls de l’esdeveniment va anar més enllà, el ressó mediàtic d’unes proves d’aquest nivell fan que la xifra d’aficionats que van seguir les proves davant dels seus televisors a tot el món van arribar a 36,5 milions de teleespectadors de 23 països, prop de dos milions més que en les anteriors finals del 2019. Nielsen, la companyia que elabora l’informe de les audiències, també recull que de mitjana 40 canals de televisió van emetre en directe les curses, i que la quota de pantalla (share) es va situar el 6,8%.

Una de les dades més imponents és la de la projecció de la destinació a través dels mitjans de comunicació online i offline, assolint en valor publicitari equivalent 65 milions d’euros en gairebé 7.000 impactes. Són indicadors analitzats per les plataformes Acceso i Kantar Media en països com Andorra, Espanya, Estats Units, Regne Unit, Itàlia, Àustria i Suïssa.

Si repassem els números des del punt de vista estrictament econòmic, son igualment molt potents. L’arribada del gran circ blanc va suposar un retorn econòmic al país de 15 milions d’euros. Dins d’aquesta dada, cal destacar les 6.366 pernoctacions que van comptabilitzar els establiments hotelers que van apostar per l’esdeveniment. Durant la competició es van acreditar un total de 2.400 persones, entre els quals 447 professionals de la comunicació, 300 voluntaris, 173 atletes de 19 països, i staff. Cal tenir present que l’import del cost de tot el muntatge de les Finals, fou de 4,5 milions d’euros.
David Hidalgo, director general del Comitè Organitzador ha explicat que les finals del 2019 van marcar un abans i un després, i amb l’edició d’aquest any “hi ha una opinió compartida de reconeixement, admiració i respecte cap a Andorra”. Per la seva part, Carles Visa, gerent de la FAE, ha subratllat l’esforç de molts anys de la federació per arribar a tenir un corredor, -referint-se a Joan Verdú-, al circuit de Copa del Món competint de tu a tu amb els grans atletes.

L’andorrà Joan Verdú en plena baixada

El futur a la Copa del Món
Un cop fet el balanç de l’esdeveniment esportiu més gran de la història del país dels Pirineus, Grandvalira no s’atura i tornarà al gran circ blanc el pròxim mes de febrer amb la Copa del Món femenina que es disputarà a Soldeu amb les disciplines de gegant i eslàlom el mes de febrer del 2024. L’aposta per mantenir-se periòdicament al circuit continua, i la FIS ha previst en el calendari provisional de la temporada 2025-26, tornar a la pista Avet per rebre la primera Copa del Món masculina de la història, una assignatura pendent del Comitè Organitzador.

Les Finals en xifres

Veient aquests números, podeu fer una simulació en la repercussió a nivell país i domini esquiable que tindrien les desitjades Finals Copa del Món 2029, tant pel ressó mediàtic com per la durada de les Finals són de quinze dies.

Verified by ExactMetrics