Un dels fets més destacables del domini andorrà de Grandvalira, és la seva aposta ferma en oferir una oferta gastronòmica de qualitat dins el seu inmens domini esquiable que actualment disposa de 45 punts de restauració de tot tipus de menjar. Podem gaudir des d’un bon entrepà fins a degustar delicatesen sibarites com les ostres o una degustació de salmó fumat.
I aquesta decidida aposta comença a tenir un retorn considerable, ” l’augment de facturació en aquest sector (hosteleria) en sis anys ha sigut d’un 40%,” ens explica el director de Grandvalira Alfonso Torreño, i a més, destaca “aquest increment, és una àrea de negoci que més està creixent, per sobre fins i tot dels ingressos provinents dels forfets”.
El darrer pas, coherent amb la feina feta fins ara és, potenciar els productes nacionals i complementant-los amb matèria primera molt selecta. “Busquem donar valor als restaurants dins de l’estació”, insisteix el responsable de restauració de Pas de la Casa-Grau Roig, Carles Jordi, a més afirma un canvi substàncial i molt a tenir en compte amb els esquiadors d’avui en dia, i es que “abans la gent venia a esquiar i a més a més menjava, i ara van a menjar i a més a més esquien”.
SnowFood, un concepte trencador a la neu
Que quatre amics gourmets i amants de la neu siguin els impulsors d’una empresa que promocioni el gust pels productes delicatessen a la neu té molt de merit. Els quatre amics, responsables de marques de prestigi, com el cava Rimats, el salmó de Carpier, les ostres Thierry i els productes gourmandes de Gourmet Cerdà, han creat un nou concepte de restauració a Grandvalira, amb una premisa fundamental, garantir la màxima qualitat del producte.
Després de sis anys al domini de la neu andorrà, disposen de sis punts de restauració i si fem cas a les seves declaracions, n’estan molt satisfets i preparen nous productes i reptes en el futur inmediat.
Un dels exemples més evidents ha estat la inmersió de 200 ampolles de cava Rimats executada a la tardor del 2017 al bell mig del llac de Pessons. Un cop passi l’hivern, tenen previst l’extracció de les ampolles. Segons confessava el seu director Ricard Martinez, confien que el resultat d’aquesta inedita i única inmersió de cava a tot el món, afavorint la segona criança del va, doni com a resultat ” una beguda molt més elegant i delicada”, després dels mesos que ha passat sota el llac, amb temperatures baixes força dies.
El resultat el podrem gaudir aquesta primavera, i només posaran a la venda aquest producte al país dels Pirineus. Es a dir, no vendran cap ampolla de les 200 submergides, fora d’Andorra, com a mostra del compromís amb el projecte global que Snowfood ha fet al territori andorrà.
Un dels responsables de SnowFood, Carles Bisbal, insistia en que “cada cop més esquiadors opten per menús gastronòmics per acabar la jornada d’esquí, i que cada vegada hi ha un percentatge més alt de clients no esquiadors que pugen per dinar a pistes”. Es evident que l’aposta qualitativa dels productes i del servei, ajuden i molt al èxit demostrat d’aquesta iniciativa.
I les postres!
I per acabar qualsevol àpat com cal, és moment de les postres. I aquí entra en escena una de les pastisseries amb més renom a Barcelona i que ara també està present al domini de Grandvalira. La pastisseria Escribà, ha creat una carta de postres especialment pel món de la neu. Ha batejat els diferents postres amb noms molt familiars als amants de la neu, com Iglú, Pista negra, Bola de neu, Got Palillero… Aquestes delicies del paladar es poden trobar a diferents punts de restauració com el Vodka Bar, al Racó de Solanelles o al Hotel Iglú