Grandvalira ha tancat la temporada d’estiu amb un 30% més de visitants que en la campanya anterior. Un any més, la temporada d’estiu es consolida com una oportunitat única de descobrir les infinites possibilitats que ofereixen les valls d’Orient d’Andorra en l’època estival. Cada cop són més els usuaris que confien en el domini més gran del sud d’Europa per passar les seves vacances d’estiu gràcies a una àmplia oferta d’activitats de tot tipus pensades per a tot tipus de públics.
Dinàmica a l’alça al Funicamp
Les dades de passatges al Funicamp han estat molt positives aquest estiu arribant als 21.407 usuaris, concretament un 30,87% per sobre de l’estiu del 2015. La mitjana de persones per dia que s’ha desplaçat amb el giny mecànic resseguint els sis quilòmetres al llarg de la vall de Cortals ha estat de 437 usuaris per dia. Així doncs, des que el Comú d’Encamp va reconsiderar l’obertura del Funicamp a l’estiu el 2012, la dinàmica de creixement ha anat a l’alça incrementant el nombre de visites estiu rere estiu. Així ho ha afirmat el conseller de turisme encampadà, Xavier Fernandez, qui ha valorat: “les dades d’aquest estiu són positives i mostren una línia de creixement que ens anima a seguir treballant per millorar i diversificar la nostra oferta turística”.
Els usuaris que utilitzen el giny acostumen a fer excursions per la zona a peu o bé en vehicles 4×4. Pel que fa a les xifres de les diverses activitats proposades, l’excursió amb 4×4 que va des de Solanelles a Cubil ha estat la que ha incrementat el nombre d’usuaris de forma destacable. El seu creixement ha estat d’un 231%, passant dels 664 usuaris del 2015 als 2.199 d’enguany.
El dia de màxima afluència de visitants al Funicamp va ser el 14 d’agost amb gairebé 4.000 persones, jornada que va coincidir amb la marxa ciclista de La Purito (competició organitzada pel ciclista professional, Joaquim Rodríguez). També cal destacar els 3.000 assistents de la Overland (Fira de 4×4) o els 2.208 participants de la Reebok Spartan Race d’Encamp celebrada al sector Grau Roig de Grandvalira.
La tirolina del Mon(t) Magic registra 3.500 visites
Bona part de l’oferta familiar de Grandvalira aquest estiu s’ha tornat a concentrar al Mon(t) Magic Family Park de Canillo aconseguint xifres de facturació superiors a les de l’any passat. Un total de 25.000 clients han confiat en les activitats d’aquest espai únic als Pirineus per a gaudir en família de la natura, consolidant definitivament alguna de les seves singulars propostes com la tirolina que ha registrat un total de 3.500 visites, un creixement molt significatiu respecte la temporada anterior. Cal recordar que aquest producte també romandrà obert durant la temporada d’esquí 2016-17.
Si es parla de les activitats a les valls de Canillo també cal mencionar l’important augment de visitants registrat a la Vall d’Incles, així com la bona acollida de la nova plataforma Roc del Quer inaugurada el passat 2 de juliol. Entre les competicions esportives celebrades al sector, destaquen la 3a Marató de muntanya de les Valls de Canillo celebrada aquest mes de setembre i el campionat nacional de golf de Soldeu.

Les xifres de visitants de les altres propostes d’estiu han rebut una afluència similar a la del 2015. De la seva part, el Karting Marc Gené El Tarter ha acollit a 4.500 persones al llarg de la temporada, mentre que el Bike Park Soldeu ha mantingut la xifra de l’any passat amb un total de 4.000 usuaris. Pel que fa al Golf Soldeu, aquest ha experimentat un increment moderat de les vendes d’un 8%.
Els restaurants d’El Forn (sector Canillo) i L’Abarset (sector El Tarter) també han assolit bons resultats amb augments de la facturació d’entorn al 30%.
El director general adjunt de Grandvalira-Ensisa, David Hidalgo ha valorat satisfactòriament els resultats de la temporada d’estiu. “El pic d’afluència s’ha concentrat sobretot de l’1 al 20 d’agost. El bon temps ens ha acompanyat i s’ha pogut treballar sense cap incidència destacable”.