White Friday i Green Friday, les alternatives que s’oposen al consumisme

Més articles

El millor freeride del món es veurà aquesta setmana a Baqueira Beret

El FIS Freeride World Tour by Peak Performance inaugura...

Baqueira Beret tanca un molt bon Nadal amb 130 km de pistes obertes

Baqueira Beret acomiada les vacances de Nadal amb un...

Les estacions andorranes tanquen el millor Nadal dels darrers cinc anys

Les estacions de Grandvalira Resorts -Ordino Arcalís, Pal Arinsal...

Afluència rècord a les estacions d’esquí de Catalunya Nord aquest Nadal

Les estacions d'esquí de Neiges Catalans (Cambre d’Ase, Font-Romeu...

Compartir

Ja fa dies que sento a parlar del “Black Friday“. I suposo que a tu et deu passar el mateix. Veig constantment anuncis a Facebook, Twitter o Instagram. Quan navego per internet no paro de veure banners publicitaris o pop-ups que ofereixen descomptes del 30, 40 o 50% . A la bústia de correu arriba algun que altre email relacionat amb aquesta campanya, tot i que cada vegada menys (l’any passat vaig prendre la decisió d’esborrar-me de totes aquelles llistes de correu que m’enviessin publicitat relacionada amb aquesta tema). N’estic fart. A hores d’ara i sembla que encara no hàgim après res de res.

Algunes marques, però, s’oposen a aquesta festa del consum. En el cas de la marca sueca Haglöfs, el divendres 29 de novembre tancarà la seva botiga online i doblarà els preus a les seves botigues ubicades a Estocolm, Goteburg, Åre, Helsinki i Oslo. D’aquesta manera, la coneguda marca de material outdoor, que ja fa anys que pren mesures per reduir l’impacte dels seus productes en el medi ambient, vol plantar cara al consum desorbitat que es produeix en aquestes dates.

Com a marca de outdoor, estem profundament preocupats per la naturalesa i som conscients que comprar coses que no es necessiten simplement perquè estan rebaixades no té sentit. En actuar contra el Black Friday, volem incentivar als nostres consumidors a pensar dues vegades abans de comprar un nou producte.“, comenta Carsten Unbehaun, CEO de Haglöfs. Paral·lelament, els ingressos que s’obtinguin en aquestes botigues durant el Green Friday, així és com anomenen ells aquesta jornada, es donaran íntegrament a l’ONG Naturskyddsföreningen (Societat Sueca per a la Conservació de la Natura).

Haglöfs tanca la seva botiga online durant el Black Friday
Haglöfs tanca la seva botiga online durant el Black Friday

Però Haglöfs no és l’única marca que presenta una iniciativa d’aquestes característiques.  La botiga online Latitude, especialitzada en roba outdoor per a dones, anuncia des de fa uns dies que donarà a la ONG POW UK (Protect Our Winters del Regne Unit) 5 lliures esterlines per cada transacció que es produeixi en el seu portal al llarg del cap de setmana.

Si anem als Estats Units, on va néixer aquesta tradició consumista que té lloc just un dia després del Dia d’Acció de Gràcies, també trobarem iniciatives com la de REI. Aquesta cooperativa, nascuda l’any 1938 i que disposa de 158 botigues distribudes al llarg de tot el país, fa cinc anys que defensa la campanya que porta el títol #OptOutside. Bàsicament el lema és: “oblida’t del Black Friday i surt a explorar la natura”.

REI campanya Black Friday
Sota el nom #OptOutside REI anima a tothom a descobrir l’entorn en lloc de comprar compulsivament

Enguany serà el cinquè any que la marca tanca tots els seus establiments, inclosa la botiga online, i ofereix als seus treballadors el dia de festa perquè gaudeixin de la natura en companyia dels seus familiars o amics. I encara va més enllà, perquè ha posat en marxa diferents projectes sota el títol “Get Out. Clean Up” al llarg del país per fomentar la neteja i la conservació de l’entorn.

I a aquestes iniciatives cal sumar altres que duen a terme marques com Patagonia o Picture Organic, per mencionar només algunes. Sembla que a poc a poc anem agafant consciència de la importància que tenen els nostres actes, i tot i que a vegades sembla que estiguem fent poc… tot suma.

Verified by ExactMetrics