Tempo 23/24 : les estacions d’Aramón, aconsegueixen malgrat la méteo +800.000 esquiadors

Més articles

Compartir

El Grup Aramón va tancar ahir diumenge la temporada 23/24 amb un balanç satisfactori davant una campanya on el sector de la neu ha hagut d’adaptar-se a un escenari de condicions meteorològiques canviants. El hòlding de la neu del Pirineu d’Aragó, diu adeu a un hivern en el qual els esquiadors han pogut gaudir durant 124 dies de les estacions tant del Pirineu (Cerler i Formigal-Panticosa) com de Terol (Javalambre-Valdelinares) on esport, competicions, activitats, gastronomia i esdeveniments musicals han estat els grans protagonistes. Tot això ha contribuït a convertir aquests destins de muntanya en els triats per més de 800.000 esquiadors, sent de nou un dels favorits a nivell espanyol durant la temporada.
Una temporada que ha evolucionat de menys a més, amb un inici marcat per l’escassetat de neu i on la inversió en tecnologia en innivació ha estat determinant per a poder assegurar l’obertura i activitat de tots els centres hivernals. Cal recordar que, fruit de la reinversió de tots els beneficis generats pel Grup en les seves destinacions, les estacions han apostat en millores en l’eficiència i sostenibilitat dels processos de producció de neu al llarg dels últims anys, la qual cosa ha jugat un paper clau en aquesta temporada. Aquest fet és especialment significatiu en les estacions de Terol, que malgrat la seva localització geogràfica no era la més propícia sota les condicions meteorològiques d’aquesta campanya, ha aconseguit operar amb normalitat durant la temporada, obrint des del pont de la Constitució i oferint 110 dies d’activitat.

Una vegada superat l’inici de temporada, es va continuar un intens treball per a mantenir els centres hivernals en les millors condicions, la qual cosa va permetre desenvolupar la proposta d’oci i diversió característics del Grup Aramón, que es consolida any rere any com a referent d’un model diversificat dins del mercat nacional. És precisament aquesta proposta diferencial, que conjuga esport, gastronomia i oci per a tots els públics el que reforça l’atractiu dels destins del Grup independentment de les condicions climatològiques. Finalment, els episodis de grans nevades en els mesos de febrer i març van portar un repunt d’afluència d’esquiadors per a gaudir de les millors condicions de neu de la temporada, que han permès allargar a les estacions del Pirineu la temporada hivernal fins a aquest diumenge 7 d’Abril.

En resum, una campanya marcada fortament per la climatologia, que ha condicionat els resultats d’aquesta, si bé amb un balanç final satisfactori per al conjunt del Grup. I és que, en un any de condicions adverses, un sector vinculat al temps sofreix de manera cíclica, s’ha aconseguit mantenir les quatre estacions obertes, una gran afluència d’esquiadors i amb això l’activitat econòmica de l’entorn (hotels, botigues, restauració etc), la qual cosa posa en valor l’estratègia desenvolupada pel Grup per a adaptar-se a escenaris incerts. Aquesta estratègia li permet mantenir una mitjana de més d’un milió d’esquiadors en les últimes temporades confirmant el paper de Grup Aramón com a motor econòmic i social de les valls en els quals opera. Així en la campanya actual el Grup ha generat més de 1.100 ocupacions directes, estimant-se igualment que el nombre d’ocupacions indirectes ha pogut superar els 11.000.

La innivació, els esforços dels treballadors, especialment en muntanya i un model de negoci diversificat més enllà de l’esport han estat claus per a tenir les nostres estacions obertes i continuar generant ús de manera sostinguda.

L’esforç i treball dels empleats fonamental
Aquesta temporada s’ha arribat a contractar 1.100 persones, sent un 80% de la plantilla fixa. Cada treballador ha contribuït de manera significativa al bon funcionament de les estacions d’esquí i a brindar experiències inoblidables als clients. La satisfacció dels visitants és la prioritat de Grup Aramón, i és el resultat directe de l’esforç i l’atenció al detall dels seus empleats en cada interacció.
A més, fent ús d’un gran sentit de responsabilitat, empresa i sindicats han acordat mesures de flexibilitat i adaptació per a mitigar l’impacte d’una meteorologia adversa.

Un model d’oci i diversió diferencial en el sector

Una temporada més, l’esport ha estat molt present en les estacions del Grup Aramón. Des d’aquells que decideixen iniciar-se en la disciplina de l’esquí o snow amb programes com Aprende a esquiar i tots els consells per a facilitar aquesta primera aproximació, fins a competicions d’alt nivell com els Campionats d’Espanya a Formigal-Panticosa o la primera edició del Freeride World Tour Júnior a Cerler.
Panticosa ha inaugurat diversos recorreguts de Skimo i raquetes, amb l’objectiu de continuar ampliant la seva oferta a tots els públics, reforçant així un dels principals valors de Aramón, Siguis com siguis tenim una muntanya per a tu.

L’APP Aramón al costat de Club Aramón són dos serveis diferencials del Grup Aramón.

El Club Aramón, per part seva, compta amb més de 370.000 usuaris registrats des de 2019 i l’APP amb 80.000 usuaris. Cal destacar que el Club Aramón ha registrat gairebé 7.500.000 quilòmetres esquiats. Les pistes més representades segons els registres de l’aplicació? Ampriu a  Cerler i Sarrios a Formigal-Panticosa.

Una oferta de neu que ha tingut una línia de negoci que ha marcat la diferència. Experiències més enllà d’una jornada d’esquí, com Obrir Petjada, el SkyLine a Cerler; el Tobogganing a Formigal-Panticosa; o els descensos de torxes a Valdelinares i Javalambre. A més d’experiències per als amants de la muntanya, la gastronomia també aquesta molt present amb experiències com Les Mugas i el seu menú by Cancook, els sopars a la Glera o el Snowcooking. Totes elles i els 56 punts d’oferta gastronòmica, amb els quals compta el Grup Aramón, aposten per proveïdors de quilòmetre 0 amb productes aragonesos que permeten un viatge gastronòmic per a tots aquells que visiten aquests destins.

La combinació d’esquí i música ha estat un altre dels atractius que han reforçat l’oferta del Grup al llarg d’aquesta temporada. El concepte M-Experience, que ha recollit aquesta temporada tota la programació musical en l’estació de Formigal-Panticosa, ha permès als esquiadors realitzar un viatge musical pel millor del panorama nacional i internacional a través dels 7 escenaris repartits al llarg del destí. Així, dins de la proposta del Grup Aramón oberta a tots els públics, cada usuari ha pogut trobar l’estil i l’escenari més concorde als seus gustos musicals. Artistes de la talla de Yves, W&W, L’Adhesiu o Belén Aguilera han participat en aquesta campanya. Però no sols artistes sinó col·laboracions amb grans festivals o esdeveniments musicals com Nevalia i Viu Llatí. L’après-ski de Cerler, també continua assentant-se com una de les millors eleccions per a gaudir després de la jornada d’esquí, i és que aquesta temporada ha comptat amb djs com Michenlo, Albert Neve i Andrea Vandall.

Continuació del treball i el seu compromís amb les valls

Una vegada conclosa la temporada, el Grup comença ja els treballs de tancament de temporada, principalment de manteniment, i per descomptat de preparació i planificació de la pròxima campanya hivernal, treballant en la millora de la competitivitat i eficiència de les seves estacions per a continuar sent un motor econòmic i social per al desenvolupament sostenible de les valls, les seves gents i conjunt d’Aragó.

Aramón és conscient de la necessitat de preservar la seva raó de ser, la muntanya utilitzant energia 100% verda, procedent de renovables amb garantia d’origen i treballa cada temporada a impulsar iniciatives per a ser més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Al gener, el Grup anunciava la seva ferma aposta per la sostenibilitat i l’eficiència mitjançant la implementació d’internet de les coses (IoT) en les seves estacions d’esquí per a aconseguir un millor control, anàlisi de nombroses variables, optimització de l’ús dels seus recursos i convertir les seves instal·lacions en estacions d’esquí intel·ligents. En la pròxima temporada, continuarà en aquesta línia incorporant noves tecnologies per a millorar instal·lacions, gestió i serveis.

L’aposta per la desestacionalització del Grup es reforça amb la continuïtat de l’operativa de l’Agència Viatges Aramón que permet la comercialització de múltiples activitats a les valls durant la primavera, estiu i tardor.

Verified by ExactMetrics