El capital obtingut per Skitude es destinarà a impulsar el seu creixement a América del Nord i Europa, principalment els Estats Units, Canadà, Alps, Escandinàvia i Europa de l’Est, segons destaquen els responsables de l’empresa. També es millorarà la qualitat i prestacions dels serveis actuals, i es potenciarà la diversificació de la plataforma digital més enllà de l’esquí i els esports d’hivern, amb serveis també en l’àmbit del running, biking, i outdoor en general. El finançament està liderat per The Crowd Angel, BA de BAGI, ESADE BAN, i IESE, així com pel fons Bbooster Dyrecto i Grup Z. Del total de la ronda, 650.000 euros s’han finançat per mitjà de l’ampliació de capital, i la resta seran cofinançats per Enisa i altres programes públics.
Skitude és la xarxa d’aplicacions mòbils més completa per als aficionats de la neu i la muntanya, on les apps skitude permeten, per exemple, informar als esquiadors en temps reals de l’estat de més de 2.500 estacions de tot el món, així com registrar de manera oberta la seva activitat a les pistes, per mesurar de forma precisa el rendiment propi i comparar-lo i competir amb els altres usuaris.
Una de les singularitats de Skitude és que arriba a acords amb les estacions d’esquí i les marques esportives per recompensar als usuaris de les Apps amb forfaits de temporada o equipaments complets.
Actualment, l’startup treballa directament amb més de 50 estacions d’esquí i muntanya de 8 països diferents, que tenen una aplicació pròpia compatible amb la gammificació Skitude i el sistema de monitorització, així com una xarxa de marques cada vegada més gran en el sector outdoor, on Snowinn, Atomic o Elan són un clar exemple.
En l’àmbit dels usuaris, les aplicacions skitude compten des del 2014 amb més de 650.000 descàrregues distribuïdes en 24 països i la xifra de negoci acumulat i de contractes signats supera els 850.000 euros des de la seva fundació.
Skitude cobreix totes les necessitats de les destinacions i de l’usuari final, donant forma a una plataforma social en el qual es poden compartir quilòmetres d’esquí, les fotografies del dia i crear un perfil propi amb totes les seves estadístiques. Els usuaris també poden competir amb els reptes que es proposen i guanyar grans premis.
L’empresa, amb seu a Riudellots de la Selva, es va constituir l’any 2014, i disposa d’oficines als Pirineus i sucursals a Londres i Los Andes (Santiago de Xile).