Després d’una jornada d’esquí en alguna de les estacions d’esquí gironines del Pirineu, en Marc Bigas, en David Huerva i en Víctor Oliva van decidir començar a treballar en un projecte anomenat Skitude. Allò era l’hivern del 2011, i poc imaginaven aleshores el recorregut que tenien per davant. Després de més de 8 anys de treball, la start-up que va iniciar la seva activitat en el Parc Científic de Girona, s’ha convertit en una de les plataformes de referència pel que fa a serveis digitals per a esquiadors, snowboarders i amants dels esports a l’aire lliure.
Fins ara l’empresa ha desenvolupat una xarxa d’apps oficials per a més de 180 estacions d’esquí a 14 països: Espanya, Andorra, Argentina, Canadà, Xile, França, Itàlia, Noruega, Eslovènia, Suïssa, Suècia, Regne Unit, Polònia i Estats Units. Totes elles compatibles amb la xarxa social Skitude, formada per més de 2.000.000 d’usuaris. A la vegada, disposa de solucions innovadores pel que fa a mapes digitals d’última generació, botigues online i altres solucions, sempre amb l’objectiu de digitalitzar el major nombre de serveis per millorar l’experiència de l’usuari.
Un pas més, la sortida a la borsa Euronext d’Oslo
L’empresa té la seu social a Noruega des de l’any 2019, quan va absorbir la firma suïssa Skioo, que era propietat dels fons noruecs Investinor, Canica i Norselab. És per aquest motiu que la sortida a borsa es farà a la Euronext, a la delegació d’Oslo. Euronext és l’índex borsari més important d’Europa amb un total de 8 països i disposa de centres operatius a algunes de les principals ciutats europees com París, Àmsterdam, Brusel·les, Dublín, Oslo i Lisboa.
El principal objectiu d’aquesta sortida a borsa, que tindrà lloc el 18 de desembre, és la de finançar el creixement internacional de Skitude. De fet, aquest mes de desembre ha anunciat la compra de les plataformes Spotlio, especialitzada en serveis integrals per a estacions d’esquí i la nordamericana Liftopia, dedicada a la venta de forfaits online a més de 150 estacions. Gràcies a aquesta darrera compra, Skitude es posiciona com a líder mundial en el sector de la digitalització i la muntanya.
“L’interès mostrat pels inversors durant les últimes dues setmanes reflecteix el potencial i el lideratge global de Skitude, en un moment en el qual la digitalització del sector de la neu té unes excel·lents perspectives de desenvolupament per als pròxims anys. Després de la sortida a borsa seguirem enfocats a continuar amb la nostra trajectòria de creixement amb una cultura centrada en la innovació tecnològica i la generació de valor a llarg termini”, ha apuntat Marc Bigas, CEO i co-fundador.
Aquesta sortida a borsa es fa després que Skitude hagi aconseguit una ronda de financiació prèvia de 25 mil·lions d’euros. La valoració del mercat de l’empresa amb ADN català se sitúa al voltant dels 33 mil·lions d’euros. Amb aquestes xifres la start-up espera aconseguir una facturació de 80 mil·lions d’euros en els propers anys.