El grup Aramón tanca la tempo de neu 24/25 amb més d’un milió de dies d’esquí

Més articles

Compartir

El Grup Aramón celebra el tancament de la temporada 24/25 amb un balanç molt positiu, aconseguint la xifra de 1,056 milions de dies esquí.

Una temporada que ha comptat amb 129 dies d’esquí, i amb fins a 185 centímetres de gruix. A més, cal destacar que s’han registrat més de 10,5 milions de quilòmetres esquiats, tan sols dels usuaris del Club Aramón.

Cerler a full de neu

La temporada va començar abans de Nadal, la qual cosa va permetre activar l’afluència de visitants als destins de cara al període vacacional. Aquesta fita es deu en gran part a la inversió en nous sistemes de *innivación, que han millorat tant la qualitat com la quantitat de neu, arribant a produir gairebé 3 milions de m³ de neu. Un projecte, que tal com es va anunciar a l’inici d’aquesta temporada, forma part d’un pla d’execució acompanyat d’inversions del Govern d’Aragó, amb el Pla Pirinencs i els Fons d’inversió de Terol (FITE). A més, cal destacar la Snow Factory, una tecnologia que s’ha posat en marxa per primera vegada en l’estació de Formigal-Panticosa, i que ha proporcionat un excel·lent servei en la zona de debutants de Sextas, permetent a aquells que s’han iniciat en aquest esport gaudir d’una experiència òptima des del primer dia.

Imatge d’una terrassa a Formi, després de rebre un paquet de neu 😉

Aquest pla de innivació inclou avanços en sostenibilitat, un dels eixos clau del Grup Aramón, produint neu de forma més eficient amb la modernització d’instal·lacions que han reduït el consum energètic en un 31% i per consegüent les emissions de CO₂. Tota l’energia utilitzada pel hòlding de la neu prové d’energies 100% renovables. A més, el grup ha començat a utilitzar biocombustibles, més nets i solucions d’autoconsum solar. També s’implementa iniciatives de conservació ambiental, com la repoblació de pins, l’eliminació de plàstics i programes de reciclatge d’olis i gomes, reforçant el seu model d’economia circular buscant reduir la petjada de carboni i preservar els paisatges naturals.

En els mesos de gener i febrer, tradicionalment els de major atractiu per als esquiadors, l’afluència en les estacions ha aconseguit xifres de temporades rècord. Amb una ocupació mitjana hotelera de més del 90% els caps de setmana gràcies, en gran part, a l’activitat de l’Agència de Viatges Aramón, la qual permet empaquetar els serveis de les destinacions amb els de les estacions, aconseguint una facturació de més de 15 milions d’euros aquesta temporada.

I és que, la variada proposta d’oci i diversió del Grup Aramón permet convertir la muntanya en un escenari de diversió on conviuen tot tipus de públics. Durant aquesta temporada, s’han organitzat gairebé 300 esdeveniments tant musicals com esportius, la qual cosa ha afegit un atractiu extra perquè tant esquiadors com visitants triïn aquests destins. A més, s’han batut rècords en la xifra de grups d’escolars, promovent l’esport entre els joves i creant així pedrera de futurs esquiadors. En els últims mesos, les estacions han estat escenari d’importants esdeveniments esportius, per exemple; a Formigal-Panticosa, es van celebrar; la I FIS, el Campionat Espanya DPD-inclusiva, el Terrain Park F3st o el Trofeu Miniyetis. Mentre que  a Cerler va ser el punt de trobada de més de 300 nens amb el Trofeu Pitarroy, a més de l’escenari del Freeride World Tour Qualifier. Cal destacar, que Cerler ha estat durant gran part d’aquesta temporada una estació referent, per les seves bones condicions de neu i els seus gruixos acumulats.

Remascaro a Cerler, l’après-esquí per excel·lència! Foto Pep Pont

La combinació d’esquí i música ha estat un altre dels atractius que han reforçat l’oferta del Grup al llarg d’aquesta temporada. El concepte Marchica Experience ha permès als esquiadors gaudir d’un viatge musical pel millor del panorama nacional i internacional a través dels 10 escenaris repartits entre les seves quatre estacions. Artistes de la talla de Wade, Deborah de Lucca, Chelina Manuhutu o Alvama Hissi han participat en aquesta campanya, juntament amb col·laboracions com Nevalia. L’après-esquí de Cerler, Remáscaro, també ha comptat amb DJs com Michenlo, Carlos Jean i Andrea Vandall.

D’altra banda, aquest model de negoci també destaca la gastronomia com un dels seus eixos principals. Exemple d’això són l’Asador Muntanyès, situat al sector de Sarrios a Formigal; el menú d’estrella Michelín de les Mugas, de la mà de l’Era de les Nogueres, i a Cerler l’hamburguesa de Colladeta, dissenyada en col·laboració amb Casa Arques, aquests tres punts han estat alguns dels més triats entre els visitants.

Finalment, els mesos de març i abril han tancat la temporada acompanyats d’un important esforç promocional per a acostar els destins del grup a tots els públics. Ofertes per a individuals, famílies nombroses o debutants en la pràctica de l’esquí i una intensa campanya comercial han permès atreure a un elevat nombre d’usuaris que han gaudit de la proposta d’oci del grup fins a l’últim dia de temporada.

Un model innovador de fort impacte en el territori
El compromís amb la comunitat i el territori és un dels eixos clau per al Grup Aramón des dels seus inicis. Aquest compromís recull l’esperit fundacional de les estacions, promogudes pels propis habitants per a assegurar el futur de les seves valls. Una iniciativa pionera de la qual Formigal ha celebrat aquesta temporada el seu 60 aniversari, sent per això reconeguda amb la Medalla al Mèrit Turístic, un honor que reflecteix l’impacte positiu de la seva activitat en l’entorn.

Un impacte que es tradueix avui dia en la generació de més de 13.000 llocs d’ocupació, sumant els directes i indirectes, o en una despesa estimada en les estacions i a l’entorn de les mateixes que aconsegueixen els 350 milions d’euros. Unes dades que posen de manifest el paper de les estacions com a motors de desenvolupament dels destins i creadors d’oportunitats per a la iniciativa privada, representant un 7% del PIB d’Aragó i un 10% de la província d’Osca.

La passada temporada el Grup va posar en valor la seva ferma aposta per la sostenibilitat i l’eficiència mitjançant la implementació d’un sistema de mesurament (IoT) per a aconseguir un millor control, anàlisi de nombroses variables, optimització de l’ús dels seus recursos i convertir les seves instal·lacions en estacions d’esquí intel·ligents. Aquesta temporada, s’ha augmentat en un 30% els sensors de mesurament i s’ha continuat apostant per expandir aquest sistema a totes les estacions del Grup.

Verified by ExactMetrics