Aquest cap de setmana darrer festival de senderisme a Sort

Més articles

Compartir

Sort acull del 20 al 22 d’octubre el festival Senderi, una proposta per descobrir el municipi amb l’ajut de guies professionals que portaran els visitants a descobrir a peu els seus paisatges, pobles, biodiversitat i tradicions. El festival de senderisme està finançat per l’Ajuntament de Sort, amb el suport del Parc Natural de l’Alt Pirineu i el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

El programa començarà el 20 d’octubre amb sengles jornades tècniques per a guies de muntanya sobre “Rastres i petjades de mamífers” i “Identificar els ocells pel seu cant”. El dissabte 21 octubre hi haurà “Olp des de l’origen”, una visita guiada al poble i el seu entorn per donar a conèixer la seva gent, els seus costums i el seu passat. El diumenge 22 octubre es fa l’itinerari “Les veus del Pamano” per descobrir els paisatges històrics de la vall d’Àssua que van inspirar Les veus del Pamano, la famosa novel·la convertida en minisèrie que ens transportarà a conèixer els secrets de la postguerra de les muntanyes del Pirineu.

El festival inclou també una gimcana familiar per Sort i un circuit d’orientació amb tres recorreguts de diferents dificultats per gaudir amb família, parella, amics i amigues.

El programa oficial

Les comarques de Lleida acullen enguany 7 dels 22 Festivals de Senderisme del Pirineu programats enguany a Catalunya. Aquestes propostes han assolit la 8a edició amb el repte de potenciar la sostenibilitat mitjançant la implementació de transport públic aportat per l’organització en el darrer tram del desplaçament fins als punts d’inici d’algunes rutes. D’aquesta manera, s’ha evitat l’ús de vehicles particulars i s’ha reduït la contaminació dels espais naturals implicats. La iniciativa es planteja com un pla pilot susceptible de ser ampliat en les següents edicions, i respon al plantejament dels festivals, ideat des de l’inici per fomentar un turisme responsable, saludable i respectuós amb el medi natural.

Els tres eixos dels festivals són el foment d’una activitat saludable —el senderisme—, la posada en valor dels guies locals com a millor opció per descobrir els millors indrets del Pirineu, i el descobriment del territori i dels seus atractius naturals i patrimonials, sempre amb la promoció de la sostenibilitat com a teló de fons.

Amb una durada d’entre dos i set dies, els festivals ofereixen rutes guiades a uns preus inferiors als habituals i són una oportunitat excel·lent per gaudir dels serveis de guies locals, que van descobrint als participants la cara més autèntica i sovint desconeguda de diversos racons dels Pirineus.

Els festivals estan coordinats per l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), a través de la Taula de Camins, i tenen el suport, pel que fa a la demarcació lleidatana, de la marca turística “Pirineus” i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

 

 

Verified by ExactMetrics