Söll presenta la nova col·lecció 2023-24 i parlem amb el seu director Albert Vicent

Més articles

El millor freeride del món es veurà aquesta setmana a Baqueira Beret

El FIS Freeride World Tour by Peak Performance inaugura...

Baqueira Beret tanca un molt bon Nadal amb 130 km de pistes obertes

Baqueira Beret acomiada les vacances de Nadal amb un...

Les estacions andorranes tanquen el millor Nadal dels darrers cinc anys

Les estacions de Grandvalira Resorts -Ordino Arcalís, Pal Arinsal...

Afluència rècord a les estacions d’esquí de Catalunya Nord aquest Nadal

Les estacions d'esquí de Neiges Catalans (Cambre d’Ase, Font-Romeu...

Compartir

Ens desplacem fins a Sabadell per conversar amb Albert Vicent, fundador i màxim responsable de Söll. Qualsevol conversa amb Albert, ja sigui professional o personal, és sinònim d’aprenentatge, experiència i ganes de viure la vida amb intensitat. Sense cap dubte, mai et dormiràs sense saber una cosa més.

Albert Vicent, CEO de Söll, més molt més, fundador i ànima de la marca.

Iniciem la conversa parlant d´un accident que ha patit recentment practicant BTT. Em mostra l’impressionant hematoma que es va formar al seu costat dret, i automàticament em vénen al capdavant Robert Shaw a “Tiburón” i Mel Gibson a “Arma Letal 3”. Per sort, no arribem al final de l’escena…- “Ara em trobo molt millor” – em comenta, – “però ho he passat molt malament durant uns dies, la caiguda va ser molt bèstia”…

Deixant les empremtes de l’experiència i del temps de banda, ens concentrem en la presentació de la nova temporada per a Söll, que ha comptat amb la participació del fotògraf Miquel Llonch i de l’estació d’esquí de Les Angles, que s’ha abocat a nivell de logística, localitzacions i producció envers la marca de Sabadell.

 

Presentem el making-of del shooting per a la campanya 2023-2024 des de Les Angles

Albert, el temps passa i ens plantem el 2023…si no m’equivoco, aquest any celebreu el 20è aniversari de Söll.
20 anys…i sembla que va ser…

Tot va començar amb els nens…
Sí, així és. Vaig fundar la marca el 2002, la primera col·lecció la vaig llançar el 2003, enfocant tota la producció cap als nens. Buscava roba per a les meves filles, volia que s’equipessin amb roba tècnica de la mateixa qualitat que la que portem els adults i no hi entrava res que em semblaria adequat. Era com si els nens no importessin tant com els adults. Si vols fer o tenir una bona pedrera d’esquiadors joves els has de motivar i equipar correctament. Si tenen fred, a la segona o tercera que quan pugis a esquiar amb ells, et diran que no volen esquiar…

Així va ser l’inici de Söll , els nens 😉

Els nens són molt sensibles
I susceptibles. Aleshores no teníem accés a roba de qualitat per a nens, a preus competitius. Vaig començar a pensar que era una gran assignatura pendent i vaig donar diverses voltes a la idea de crear una marca pròpia de qualitat. El fred ho senten igual, potser fins i tot són més sensibles com bé dius, i és important pensar-hi, treballant amb el mateix nivell d’exigència que envers els adults. Tot el que trobava a nivell de roba tècnica era a partir de 8 anys. Els nens no tenien res. T’explico una anècdota…en una botiga de Sabadell em van arribar a comentar que no calia roba tècnica per a nens, que ells no necessitaven el mateix que nosaltres, els pares, i vaig pensar que era una atrocitat.

Una mala manera de vendre
No vaig tornar a entrar mai més. Crec que no és la millor manera de portar una botiga d’esports de muntanya. Els nens necessiten equipar-se amb teixits amb aïllants, membranes…ells sempre tenen fred i després de donar-hi moltes voltes, em vaig llançar a l’aventura de crear la meva pròpia marca.

Què esperes de la temporada que està a punt de començar? Ets optimista?
Sempre procuro ser optimista, encara que de vegades la realitat pugui ser una altra… Cada any som igual d’optimistes a l’inici de temporada, ens obliguem a ser positius.

Com vas entrar en contacte amb Miquel Llonch?
Miquel Llonch és un fotògraf molt bo que té el seu estudi a Terrassa. Ens vam conèixer ja fa força anys…va ser a Andorra, a Pal i Arinsal. A Vallnord necessitaven peces tècniques per a una sessió de fotos promocional per a l’estació i nosaltres vam estar encantats de poder col·laborar-hi. Aleshores només fèiem roba per a nens i havíem d’equipar una família amb dos fills petits…En portar el material a l’hotel a Andorra vaig conèixer en Miquel, i des d’aquell moment vaig començar a treballar. Söll és una marca de casa, que treballa amb fotògrafs de casa 😉

El showroom de la marca a Sabadell i l’Albert al fons 😉

Sempre dissenyeu campanyes a exteriors o has treballat a nivell indoor alguna vegada?
Sempre havíem treballat a exteriors, buscant localitzacions de gran bellesa amb un accés relativament assequible. A la temporada 2022-2023 vam provar realitzar el shooting en estudi, però el resultat no va ser el desitjat. Les millors marques es llancen a l’aventura, rodant i fotografiant esquiat res i models a zones de muntanya de gran bellesa. Nosaltres hem d’estar a l’alçada i mostrar tot el nostre potencial de la manera més elegant possible. Ens agrada treballar a estacions d’esquí molt panoràmiques, on es vegi molta neu. Normalment treballàvem a Andorra, on el paisatge sol ser blanc, mires cap on mires. Hi ha estacions d´esquí al Pirineu que si treballes amb plànols molt oberts, no sempre es veu neu al fons del pla. Busquem la majestuositat al paisatge i sobretot, volem que no aparegui el verd…

A Söll cuiden al màxim tots els detalls. En breu explicarem d’on ve el nom…
Què ens pots explicar de la teva experiència treballant a Les Angles?
Estem molt satisfets. A nivell personal he de dir que tot han estat facilitats. En altres estacions ens posaven més impediments ia les Angles tot ha estat molt més fàcil. Des de l’estació d’esquí i l’oficina de turisme, així com diversos hotels i restaurants, s’han bolcat amb la nostra marca i amb la nostra gent. Tot el meu equip s?ha sentit molt còmode, com a casa. A Les Angles ens faciliten la feina de manera realment espectacular. Són molt professionals i saben coordinar els rodatges amb molta efectivitat i practicitat.

Tocarà tornar per esquiar…
Sí, aquest any vull descobrir tota l’estació sense la pressió dels rodatges…Esquiem una mica mentre fèiem la sessió fotogràfica i el making-of, però queda molt per veure…i molta gastronomia per descobrir.

Què podem trobar a la col·lecció 2023-2024?
Per aquesta temporada vam presentar una col·lecció de dona molt elegant, feia tres o quatre anys que no dissenyàvem una col·lecció femenina tan potent, molt ben estudidada, amb un patronatge nou, cuidant al màxim tots els detalls. Tenim blancs, negres, colors sobris, molt elegants, que aporten un toc de distinció als nostres productes. Per a homes també hi ha novetats. Fa uns anys teníem els mateixos models per a adults i per a nens. Diguem que el disseny i els colors eren iguals, i aquest any els vam separar. Ara tenim models per a nens i per a homes totalment separats. Hem treballat molt bé els colors pels petits de la casa, són colors molt vius… I per a homes apostem per una gamma de color més tènue, amb una serietat i una elegància molt especial. Sense oblidar els taronges que tant èxit han tingut i els blaus.

Parlem de preus…
Crec que el preu és molt assequible, estem dins un sector molt competitiu i cal oferir productes de qualitat amb una relació qualitat-preu molt bona. Les jaquetes per a adults estan entre els 300 i els 400€ i en nens una mica menys. Pensa que a la roba de nens estem treballant amb el mateix material que utilitzem per als adults. En adults estem en una gamma mitjana alta i en nens anem directament a una gamma tirant a alta. Sempre he pensat que els infants han de vestir igual que els adults. Les peces de nen solen durar uns dos anys, ja que creixen, i han de mantenir un elevat nivell de qualitat, practicitat, comoditat i durabilitat, amb una columna d’aigua i de transpiració de 20.000. Les cremalleres són YKK i l’aïllament Primaloft. No recarreguem el producte, busquem peces que sobretot resultin còmodes i pràctiques a l’hora d’esquiar.

Per acabar, a l’espera que ens aportis nous continguts (tocarà parlar d’Àfrica i de Ghana en particular…), on sols esquiar als Pirineus?
Andorra em fascina, des de ben petit. M’encanta esquiar a Grandvalira, les pistes estan molt cuidades, les trepitgen molt bé i el paisatge és preciós. Neu, neu i més neu. Ah! i l’oferta gastronòmica és espectacular de llarg a llarg de tota la macroestació. Baqueira és Baqueira, m’encanta i no puc negar que és una de les millors estacions no només del nostre país, sinó de tot Europa. Aquest any he descobert Les Angles i Les Neiges Catalanes i em va semblar tot un món, fascinant, amb els seus xalets de fusta i una gastronomia molt bona. A nivell de paisatge m’encanta perquè hi veus blanc, blanc i més blanc. Estar situats en un altiplà a més de 1.600m ajuda, no només a conservar la neu, sinó que el paisatge t’acompanyi mentre esquies.

I als Alps?
Sóc molt fan de les Dolomites, és un món a part, enorme, brutal. Surts d’un remuntador i tens un restaurant, i un altre…i un altre…no t’ho acabes. M’agrada molt com s’organitzen i com tenen cura de l’esquí. Tenen una gran tradició i es nota. A Itàlia també he esquiat a Sestriere fa molts anys, guardo molt bon record de França, destacant Alpe d´Huez, Tignes i Val d´Isere. El salt dels Pirineus als Alps és brutal… Tinc pendent, almenys una vegada a la vida, esquiar als Estats Units i Canadà.

Tadao Yoshida fundador de Yoshida Kogyo Kabushikikaisha (YKK)

Un petit apunt sobre les cremalleres YKK:
El nom té a veure directament amb l’empresa que genera de manera aproximada el 90% de les cremalleres a nivell mundial. La seva denominació en japonès és Yoshida Kogyo Kabushikikaisha, el que traduït a l’anglès significa Yoshida Company Limited, ia l’espanyol Yoshida Companyia Limitada.
El 1934 Yoshida va crear la companyia, amb el nom de ‘San-es Shokai’. Passats els anys, el seu fill va heretar l’empresa i li va canviar la denominació fins a la que coneixem actualment.
Aquesta empresa va entrar al mercat quan el seu fundador va prendre una decisió. Tadao Yoshida, en no estar content amb la manera de produir de les cremalleres que existien fins ara, va crear les seves pròpies màquines i va fer que a la companyia es duguessin a terme de forma interna tots els processos de creació d’aquest element.
Tant des de la fosa del metall fins a l’envasament de la cremallera. Tot es duu a terme des de l’interior de l’empresa, cosa que ha fet augmentar la seva popularitat a tot el món.

Seguirem en contacte amb Albert, CEO de Söll, analitzant detalls i curiositats del món de la moda, esquí, ecologia i biosostenibilitat. Ah! i també parlarem de consumisme i d’aprofitar bé la roba de muntanya i esquí, ja que sóc dels que creu que hi ha peces d’esquí que a finals de primavera a l’estiu ia la tardor resulten molt còmodes si ets als Pirineus o als Alps a certes altituds…

 

Verified by ExactMetrics