Ternua segueix innovant en el mercat textil. Aquesta vegada ho fa presentant una col·lecció formada per samarreta i malla amb materials provinents d’ampolles de plàstic reciclades
Ens agrada Ternua. No només pels seus dissenys, sinó pels seus valors. Enguany Ternua, una de les marques més pioneres a nivell nacional i internacional pel que fa a la sostenibilitat aplicada al textil, ha inclòs en la seva col·lecció tardor hivern 2018-2019 un línia baselayer formada per samarretes i malles tèrmiques fetes amb fils reciclats provinents d’ampolles de plàstic. Pel que fa a la col·lecció d’home, Ternua treu al mercat les samarretes Mode i Mode ½ zip (amb cremallera per a ventilació extra quan sigui necessari) i la malla que porta el mateix nom.
Per a dona, la marca basca ha dissenyat la samarreta Alma i la samarreta Alma ½ zip (també amb mitja cremallera com en el cas del model d’home) que juntament amb la malla que té el mateix nom, formen la col·lecció pensada per aportar la màxima comoditat a la dona en la pràctica de l’esport. Totes elles són peces càlides, d’assecat ràpid, transpirables, lleugeres i extremadament còmodes, unes prestacions que busquen les persones que practiquen esports a l’aire lliure. A més són elàstiques, una característica ideal per a gaudir d’una absoluta llibertat de moviments en activitats com trekking, senderisme, esquí o trail running. Com no podia ser d’una altra manera, totes aquestes peces incorporen així mateix costures planes per a una major comoditat i tractament de control d’olor Polygiene.
Aquestes peces representen l’esperit de Ternua que abandera la innovació sostenible des dels seus inicis, dissenyant peces tècniques que protegeixen a les persones al mateix temps que protegeixen el medi ambient. De fet, el 45% de les peces de la col·lecció tardor hivern 18-19 estan elaborades amb materials reciclats, entre ells, llana, moquetes, xarxes de pesca, cotó, ampolles de plàstic PET, ploma o pòsits de cafè i el 94% de les peces d’aquesta col·lecció porten l’etiqueta de “COMMITMENT“, que representa que han estat fabricades amb materials reciclats, biodegradables naturals, amb cotó orgànic o amb materials certificats Bluesign.
Ternua, una empresa compromesa amb el medi ambient
És una marca del País Basc que dissenya i produeix roba tècnica outdoor. Comercialitza les seves peces a nivell nacional i internacional, estant present en més de 20 països d’Europa, Àsia i Amèrica. Pertany al European Outdoor Group, que inclou a les marques outdoor i muntanya més importants del món, que col·laboren d’una forma constructiva i positiva en la promoció dels interès comuns del sector del Outdoor europeu. A part és un dels membres del consell de EOCA, European Outdoor Conservation Association, associació sense ànim de lucre que ha repartit des de 2006 més de 2M€ en projectes de conservació pel medi ambient. Així mateix, és un dels membres fundadors i un dels membres del consell de IGOT, It’s Great Out There, associació sense ànim de lucre l’objectiu del qual és fomentar la pràctica d’activitats a l’aire lliure amb l’objectiu de lluitar contra els fenòmens de sedentarisme i d’aquesta forma millorar la qualitat de vida i la socialització de les persones. A més, patrocina esdeveniments i esportistes de primer nivell.
A nivell de producte, Ternua dissenya i produeix d’acord amb paràmetres de sostenibilitat. El 100% de la seva col·lecció tèxtil OI 19 és PFC free, la qual cosa certifica que la peça ha estat fabricada amb materials reciclats, biodegradables naturals, amb cotó orgànic o amb materials certificats Bluesign. Així mateix, en la pròxima col·lecció, el 48% de peces estan elaborades amb teixits reciclats com a moqueta, xarxes de pesca, ampolles de plàstic, ploma, pòsits de cafè, llana o peles de nous. Cal recordar que és pionera en la utilització de ploma reciclada Neokdun en tots els seus productes de ploma i a aplicar un tractament hidròfug a la ploma reciclada lliure de PFC.
En l’àmbit de la innovació, Ternua compta amb col·laboradors d’elit, entre els quals destaca l’alpinista Alberto Iñurrategi, que examinen i testen els prototips de peces que es dissenyen, a manera de laboratori d’innovació, ja que marquen els nous reptes en el desenvolupament dels nous productes testant-los abans de llançar-los al mercat (Projecte What’s Next). Finalment, s’ha de destacar el caràcter Craftmanship de la marca, com a fabricant real de roba, amb capacitat de confeccionar peces en la seva pròpia seu, una cosa que poques marques poden dur a terme.
Més info: Ternua