Entrevistem Andreu Velilla de Boí Taüll valorant el Nadal i l’entrada al grup Ferrocarrils

Entrevistem Andreu Velilla de Boí Taüll valorant el Nadal i l’entrada al grup Ferrocarrils

Enguany hem estrenat any a l’estació d’esquí de l’Alta Ribagorça, Boí Taüll. Ja que no podíem accedir ni a la Cerdanya ni al Ripollès, hem triat les terres de Lleida. Ens ha rebut amb el millor dels somriures i sempre amatent una de les persones del staff de l’estació, n’Andreu Velilla, responsable de comercial i màrqueting de Boí Taüll.

Així estava Boí el primer dia de 2021 neu xampany!
Així estava Boí el primer dia de 2021 neu xampany!

Malgrat el fred que hem tingut, realment és un plaer tastar la vostra neu
Estem encantats que laneu.cat hagi triat la nostra estació per estrenar el 2021!

Com valoreu la campanya de Nadal i Any Nou a BTR?
Estem molt satisfets, de fet iniciem la temporada alta des del dia 27 de desembre fins ara, serien els dies més àlgids de festes de Nadal. Estem satisfets perquè, hem assolit els aforaments previstos, els hem esgotat en molts casos i per tant, molt satisfets de la resposta que ha tingut el client. Cal pensar que enguany no podem oferir el forfet a tothom que vulgui venir a esquiar, per motius de la Covid, tenim aforament limitat. Aleshores hem hagut de posar una sèrie de mesures per tal de no permetre l’accés a tothom que volgués venir.

Per què com funcionen aquestes restriccions d’accés a l’estació? Partint de la base que el topall màxim d’afluència a BTR quin és?
El màxim és de 4.000 esquiadors per dia, sí que gràcies al domini esquiable, xucla aquests 4.000 esquiadors i no es nota malgrat que estiguem al límit de capacitat, no hi ha cues ni a instal·lacions ni per serveis.

I ara,com esteu?
Depèn, per què l’aforament és variable, és a dir, cada dia en funció de les pistes i remuntadors que tenim previst obrir, apliquem l’aforament que cal. Malauradament l’estació no la tenim al 100%, per tant hem de fer números cada dia. No és un aforament fixo ni molt menys, sinó que anem modificant diàriament, i això és una dificultat, però que l’assumim amb molt de gust per tal d’oferir el màxim de garanties de seguretat.

Un moment de l’entrevista 😉

Si que hem vist que feu controls d’accés de vehicles a la carretera que porta a l’estació
De fet comencem les mesures de seguretat a la carretera d’accés, ja que només es pot accedir amb el forfet comprat per internet. Si no aportes el forfet o justificant de compra al control de carretera no pots accedir a l’estació.
La segona mesura, precisament relacionat amb el que us comentava, és que hem instal·lat dues màquines expenedores de forfet, que mitjançant un codi QR que haurà rebut el client al telèfon, en tres segons tens el forfet a la mà i ja pots esquiar.

O sigui que les taquilles no estan obertes?
Les taquilles estan obertes per a incidències amb les operacions amb els codis qr, i altres gestions com pèrdues de forfet, de grups de competició.. etc. Però per comprar el forfet com sempre, les taquilles estan tancades. Tot això ho fem per evitar la interacció social, que si, que sabem que és molt fred, però en el context de pandèmia és el que cal fer.

La nova terrassa!

Tornant a la valoració dels dies de Nadal… diríem doncs que l’afluència a pistes de quant estaríem parlant?
Podríem dir que la mitja més alta seria de 1.500-1600 diaris.

Malgrat això sou una de les estacions afortunades, ja que les comarques de Cerdanya i Ripollès estan patint de valent les restriccions imposades de mobilitat, de fet vosaltres heu sortit beneficiats?
Si, però entre cometes, per què ens hem trobat que no hem pogut oferir forfets a tota la demanda que hem tingut

En l’àmbit de llocs de treball a l’estació he fet alguna reducció de personal?
Seguim sent els mateixos que l’any passat, hem generat bombolles de treballadors, per exemple a taquilles intentem que la relació entre unes taquilles i les altres no existeixin, és a dir hem fet grups de feina, que pràcticament ni es veuen uns amb els altres. El mateix amb els grups de remuntadors i altres. Tot el personal de BTR estem molt conscienciats de la pandèmia. De fet som una estació certificada AENOR com totes les del grup Ferrocarrils.
Hem fet tot un seguit d’accions per evitar al màxim els riscos de Covid, per exemple el lloguer de material, enguany és per cita prèvia, que és obligatòria, disponible dins el nostre web.
Així evitem cues i acumulacions de gent. A la restauració, hem duplicat l’espai de terrasses, hem triplicat les barres exteriors, hem activat la comanda click&go, on pots fer la comanda des del teu mòbil i un cop feta, vas al punt de recollida i reculls la comanda. Una de les noves terrasses, la primera que et trobes des de l’aparcament superior, amb unes vistes molt bones de l’estació, però també del paisatge que gaudim, tenim el Besiberri i l’Aneto ben visibles!

Aquest és el primer any que esteu dins de l’estructura de Ferrocarrils de la Generalitat, estem segurs que haureu notat canvis de tota mena, com ho valoreu?
No us podeu imaginar la de canvis que hi ha hagut, però sí que cal dir que estem molt satisfets de la nostra incorporació a FGC. De fet fa pocs mesos que vam entrar al grup, el mes d’octubre… i si hi ha molts canvis a tots nivells, estructurals, de sistemes, de procediments, però estem molt satisfets. Estar dins FGC dóna unes garanties a la nostra estació i per extensió a la nostra Vall i comarca que potser no teníem abans. Ens estan ajudant molt, i formant molt, i això fa que no tinguem problemes amb l’adaptació als nous sistemes. Penseu que nosaltres sempre hem estat una estació independent que anava per lliure i entrar a formar part del grup ferrocarrils és tot un repte. Però cal dir que tenim una satisfacció absoluta de pertànyer a FGC.

 

Entrevista realitzada el 3 gener 2021

Podeu escoltar el podcast aquí

Previous post
Baqueira Beret obre parcialment més zones d'esquí: Bonaigua i Beret
Next post
Entrevista Xavi Ubeira de Baqueira Beret valorant Nadal i Reis
Back
SHARE

Entrevistem Andreu Velilla de Boí Taüll valorant el Nadal i l’entrada al grup Ferrocarrils