Balanç temporada a les estacions del Grup FGC: més de 600.000 visitants

 

La Molina, Vallter 2000, Vall de Núria, Espot i Port Ainé, han tancat la temporada 2016-2017 amb un total de 610.206 usuaris, des del pont de novembre fins al 17 d’abril, l’últim dia de la temporada d’hivern. Aquesta xifra es tradueix en un augment del 28,09% en comparació a la temporada 2015-2016.

La nova política comercial del Grup FGC amb una adaptació dels preus a la demanda social i les fortes nevades a les estacions catalanes han estat els factors claus en els resultats positius d’aquesta temporada.

Pel que fa a la xifra final de visitants durant la temporada 2016-2017 es distribueix de la següent manera segons les estacions:

· La Molina: 330.491
· Vall de Núria: 40.856
· Skipallars (Espot i Port Ainé): 179.551
· Vallter 2000: 59.308

85.976 visitants per Setmana Santa

Les estacions i els Trens Turístics del Grup FGC han rebut 85.976 usuaris durant els dies de Setmana Santa. Del dissabte 8 al dilluns 17 d’abril, La Molina, Vall de Núria, Espot, Port Ainé i Vallter 2000 han registrat un total de 33.960 visites:

· La Molina: 9.564
· Vall de Núria: 11.940
· Port Ainé: 6.293
· Espot: 3.875
· Vallter 2000: 2.288

Paral·lelament, 52.016 usuaris han viatjat aquests dies en el Cremallera i Funiculars de Montserrat, Tren del Ciment i el Tren dels Llacs:

· Montserrat (Cremallera + Funiculars): 49.183 viatgers
· Tren del Ciment: 2.346 viatgers
· Tren dels Llacs: 487 viatgers

Les estacions, de ben a prop

La Molina

La Molina ha registrat la millor temporada de tota la seva història per sobre de la temporada 2008-09, que fins a dia d’avui era la millor. Aquest hivern ha rebut la visita de 330.491 usuaris, és a dir, un 37,37% més que l’any anterior (240.588). A més, l’estació ha estat oberta pràcticament al 100% durant tota la temporada, amb unes condicions extraordinàries de quantitat i qualitat de neu.

Durant els mesos d’hivern l’estació ha organitzat un ampli ventall d’activitats i esdeveniments, lúdics i esportius, com curses internacionals, estatals, autonòmiques, socials, proves de material i producte.

Durant aquesta temporada La Molina ha reestructurat les tarifes i ha adequat les franges d’edat, novetats que han suposat un gran increment en la venda, tant dels forfets de temporada com dels forfets de dia. Paral·lelament, la venda del fortet recarregable, el qual que permet anar directe a pistes, sense cues a les taquilles, també ha experimentat un gran èxit. Amb tot, també hi ha hagut un increment de visitants a les activitats complementàries diferents a l’esquí: circuit de raquetes, tubbing, excursions en màquina, sopars d’alçada i baixades nocturnes, slalom 4Motion by Volkswagen, Snake-gliss, etc.

Finalment, és important recordar que l’activitat del Parc d’Aventura als arbres segueix en funcionament tots els caps de setmana i a partir del dia 3 de juny La Molina començarà la temporada d’estiu amb l’obertura del Telecabina i el Bikepark.

Vall de Núria

Vall de Núria ha tancat la temporada d’hivern amb un total de 40.856 forfets venuts, xifra molt superior a la registrada l’edició anterior (29.642), és a dir un 37,83% més.

En el cas del Cremallera, els resultats també han estat molt positius, ja que aquesta temporada ha transportat un 24,67% més d’usuaris que l’any passat (139.023 viatgers aquesta temporada i 111.508 la passada).

Pel que fa al Parc Lúdic ha rebut la visita de 15.490 usuaris, un 22,81% superior que l’edició anterior (12.612).

Entre les activitats i esdeveniments que ha organitzat Vall de Núria destaquen la CronoNúria, la clàssica al Puigmal, l’activitat del Bateig amb raquetes de neu, així com també les excursions nocturnes amb raquetes les nits de lluna plena, que s’ha fet puntualment un cop al mes.
skipallars2

Skipallars (Espot i Port Ainé)

Les estacions del Pallars Sobirà han rebut 179.551 persones, el que significa un 1,08% d’increment i consolida així el creixement dels últims anys. Els millors resultats s’han obtingut durant el pont de la Puríssima i les vacances nadalenques, en què es van aconseguir xifres bastant superiors a les de l’any passat: durant els Nadals i Reis es va registrar un increment d’un 44% de visitants respecte a la temporada anterior.
Des del principi de temporada, s’han mantingut importants gruixos i Port Ainé ha estat l’única estació de la península que ha mantingut el 100% de pistes obertes gairebé fins al darrer dia de la temporada.

Entre les activitats i esdeveniments que ha acollit Espot aquesta temporada destaquen els Campionats de Catalunya absoluts, els Campionats d’Espanya absoluts d’esquí alpí, la celebració del 50 anys de l’estació, curses socials i la novena edició de l’Espot Tamarro Race. Port Ainé, per la seva banda, ha estat l’escenari de diverses activitats esportives, com el Campionat de Catalunya Mini Freestylers, curses socials i la cursa Gallfer, i lúdiques, com el tast de formatges i vins. A més, enguany s’ha innovat amb el tast de cargols i embotits acompanyat de cervesa San Miguel, amb una excel·lent acollida per part dels visitants.

Vallter 2000

Vallter 2000 ha registrat uns resultats molt positius aquest hivern 2016-2017 amb la visita de 59.308 persones, xifra que es tradueix en un increment del 107,91% respecte a la temporada anterior (28.526). Aquesta temporada és la millor d’ençà que FGC se’n fa càrrec, amb unes condicions immillorables de neu acompanyat d’una bona oferta comercial amb nous serveis especialment pensats per als més petits (ludoteca).

Entre els esdeveniments més importants duts a terme destaquen: la VI Oncoesquiada, el 16è Trofeu Marmota o la celebració del World Snow Day.

_MG_8542
Previous post
Previsió méteo de la setmana de Sant Jordi
170220-Baqueira
Next post
Balanç temporada 2016-17 Baquèira, més 808.000 esquiadors
Back
SHARE

Balanç temporada a les estacions del Grup FGC: més de 600.000 visitants